Leeloop biedt de preventieve oplossing voor hoofdluis

Het begin van het schooljaar ligt al even achter ons en daar zijn ook de brieven van school terug met als onderwerp: luizen in de klas. Het lezen van die brief bezorgt me al een beetje jeuk....

Als ik op school iets hoor of lees over luizen dan zit ik binnen de kortste keren met mijn handen in m'n haar en sta ik 's avonds bij 'Tante Pillekes', de apotheek, om een middeltje tegen luizen. Voor het geval dat ik er toch ook zou hebben, want ik blijf krabben bij de idee eraan. Tot voor kort kreeg ik steeds de boodschap dat er niets is waarmee je preventief kan handelen tegen mogelijke besmetting en dat het niet goed is de producten te gebruiken als je helemaal geen luizen hebt. Dit zorgt er namelijk voor dat luizen sterker worden en dus immuun worden tegen de behandelingen. Maar nu had ze iets voor me: Leeloop.

Leeloop is een medisch hulpmiddel dat werd ontwikkeld om besmetting met hoofdluis op een natuurlijke manier te helpen voorkomen. Het zijn haarrekkers die een mix van 6 verschillende essentiële oliën bevatten, zonder pesticiden of kunstmatige ingrediënten. Ze bieden onmiddellijk bescherming tegen besmetting met luizen en te gebruiken bij kinderen vanaf 3 jaar.De rekkertjes hebben een werking tot 2 weken lang en bieden een doeltreffendheid van 95%. Ze geven een luisafstotende geur af waardoor besmetting uit blijft.
Hoe ga je te werk? Rek de haarelastiek ongeveer 3 seconden uit om de geur die in de vezels van de elastiek zit beter vrij te geven. Breng de Leeloop rekker aan in droog haar dat vrij is van luizen en neten.Het is een goed idee om Leeloop vóór gebruik een uurtje bloot te stellen aan lucht om de aanvankelijk zeer sterke geur te verminderen. Dit heeft geen invloed op de doeltreffendheid van het product. Voor een maximale bescherming is het aanbevolen om het haar compact bij elkaar te houden in een dot of vlecht. Indien nodig kunnen er meerdere elastieken gebruikt worden.
Praktische info



Leeloop moet wel verwijderd worden bij het baden of douchen en voor het slapen gaan. Het is niet geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.



Enkele goede toepassingen vind je hierboven.


De rekkers gaan tot 2 weken na opening van elke verpakking mee. Het is een gepatenteerd medisch hulpmiddel dat verkrijgbaar is bij uw apotheek. 
CNK: 3736-121 
adviesprijs: € 9,95    


-Nel-