TRY OUT: Wat als pizza je favoriete groente wordt? bloemkool pizzabodem



Af en toe laat ik me eens leiden door mijn nieuwsgierigheid ... zo ook vandaag. Ik had er al van gehoord, maar ik had het nog nooit echt geproefd. Eerlijk, ik was er ook nog niet echt naar op zoek gegaan, tot mijn oog tijdens de boodschappen op deze pizzabodem van bloemkool viel! De verpakking bevat twee stuks ... het proberen waard!





Wat als pizza je favoriete groente wordt ....

De idee voor het ontstaan van deze pizza kwam omdat Manon Van Essen fantaseerde over de ideale wereld waarin pizza net zo voedzaam kan zijn als een salade. Zo ontstond Magioni.

Na een flink aantal probeerpizza's , creëerde ze de pizzabodem die de vertrouwde, krokante pizzasmaak had en toch een stuk gezonder was. Dit wilde ik uiteraard even checken!



De Magioni pizzabodem bevat: 
40% groente
30% minder kcal
30% minder koolhydraten

We maakten een tomatensausje en zorgden voor kippenblokjes, gekruid gehakt, champignons, paprika en kaas
Het creëren kon beginnen ...

We versierden de bodem, 8 -10 minuutjes in de oven en smullen maar.

 



Ons oordeel:
De smaak is overheerlijk, het heeft best iets pittig, zonder echt overheersend naar bloemkool te smaken. 
De korst is zacht- krokant en toch zeker niet droog. 
Kortom wat ik van een pizza verwacht. Ik heb al enkele ideetjes om er nog meer m'n eigen touch aan te geven. Verslag van mijn volgende probeerseltjes volgt.

Benieuwd of de kids dit ook zullen smaken.


XXX DOTTI