Koken met kids: koningentaart



Zalig om m'n pluskids dit te horen zingen ... én daar hoort een taart bij.

Na andere (door hen) minder gesmaakte baksels van 'Tante Taart' ondernam ik een nieuwe bakpoging.

Het was mijn dagelijkse zoete zonde toen ik in 2013 naar Compostela wandelde. In de Spaanse les kreeg ik het recept van de Tarta Santiago. Ik was in de zevende hemel.... 
Deze zoete zaligheid wilde ik ook delen met mijn huisgenoten. Ik vond dat Driekoningen hiervoor dé dag bij uitstek was .... ik presenteer jullie hier dan ook de driekoningenversie! 


De link tussen de Tarta Santiago en Spanje is wel snel gelegd want nergens is Driekoningen een groter kinderfeest dan in Spanje. We zorgden uiteraard voor een driekoningentoets : een boon. daarvoor koos ik voor een amandelnootje en het werd heel spannend wie deze zou hebben. Toch denk ik dat ze deze keer wel bleven smullen omdat ze de taart echt lekker vonden! 

Mijn lief zorgde ook voor een leuke kroon  ... die hij uiteindelijk zelf won 😄