CREATIEVE TIJD #3 teken een kunstwerk na

Geheel toevallig kwamen we deze middag op de volgende activiteit. 

Dit was de situatie: we zaten gezellig aan de keukentafel. Mijn lief boog zich over het boodschappenlijstje. Ik, nog steeds in het gips, na mijn verwoede poging om mee te voetballen met de jongens, zat wat magazines te doorbladeren... je kent dat wel.😊


Ik heb er zo mijn strategie voor: welk artikel is interessant voor mij? dan vouw ik het hoekje om en dat lees ik dan wel eens op een koude, druilerige zondag als iedereen het huis uit is. Welk artikel kan ik in de klas gebruiken en dan plak ik er post it op of scheur ik het uit. En zo belandde een blad met een kunstwerk op de tafel. 

De kleinste kwam even kijken wat ik deed en vroeg of hij mij kon helpen. Ik had geen benul hoe hij me kon hepen en vertelde dat hij paperclips rond de uitgescheurde blaadjes mocht doen. Zo bleven de blaadjes die samen hoorden ook samen. Mara dat zag hij niet zitten, hij had een beter plannetje. Hij verdween en kwam terug met een kladblok en een balpen. Hij wilde kunstenaar zijn.

Minutieus bekeek hij het kunstwerk dat bovenaan de stapel lag en hij begon te tekenen. Nooit gedacht dat we een kleine Keith Haring in huis hadden 😉.

Welke kunstenaars zijn volgens jullie nog te gebruiken om hier mee kinderen aan de slag te gaan? Laat gerust weten als reactie op dit artikel of check onze Instagram voor meer tips.