Tante Taart's desserttip: Zachte cheesecake met appel en blauwe bessen

Pasen. 

Alleen in mijn kot - met mijn vier echte kuikens, mijn pluskids zijn bij hun mama en mijn lief is de wereld gaan redden (lees: gaan werken!) ... en ik heb zo zin in iets lekker!

Ik wilde een cheesecake maken (omdat dat me wat gezonder leek) en aangezien ik wat blauwe bessen over had, wilde ik hier wel eens iets mee proberen. 
Dessertjes met amandelpoeder daar hou ik wel van. Dit heb ik dan ook standaard in huis, als ik een receptje vind met amandelpoeder dan sla ik dat sowieso op.
Mijn toppertje is de tarta Santiago die ik op weg naar Compostela leerde kennen. Sinds ik deze eens maakte voor mijn neefjes en nichtjes is dit naast mijn brownie een veel gevraagd dessertje. Ik maakte die ook al eens met mijn pluskids als driekoningentaart. En het was een voltreffer!!!

Jammer genoeg had ik niet voldoende blauwe bessen - dit zijn dan ook ideale snoepjes vind ik- en omdat de winkels gesloten zijn, moest ik me wel redden met wat ik nog in huis had en paste ik het recept dus een beetje aan.

Ingrediënten: 



𐇳 100 g roomboter ( ongezouten)
𐇳 4 eieren
𐇳 160 g amandelmeel
𐇳 200 g skyr
𐇳 60 g kokosbloesemsuiker
𐇳 1 grote appel ( zoet)
𐇳 200 g verse blauwe bessen




Bereiding

1. Verwarm de oven voor op 180 °C.
2. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd die dan in kleine blokjes.
3. Laat de boter smelten.
4. Meng de eieren, de suiker, het amandelmeel en de yoghurt met de gesmolten boter.
5. Meng de blokjes appel onder het deeg en lepel er dan voorzichtig de blauwe bessen onder.
6. Giet het beslag in een ingevette bakvorm en zet 20 minuten in de oven.
7. Haal de cake uit de oven en laat deze eerst wat afkoelen voor je hem uit de vorm haalt, zo vermijd 
je dat hij breekt.
Wat het fruit betreft kan je zeker variëren, laat hieronder gerust weten wat jullie zouden toevoegen.
Smakelijk!!