Pilates? I heard pie and lattes

Hey, ik weet het ... het werd jullie wel al duidelijk dat ik heel graag eet en nog liever bak. Zo heb ik ook een reden om te lopen, of euh ... was het omgekeerd ?!?

Nu ik zo wat meer tijd heb in mijn kot, ben ik 'noodgedwongen' terug een beetje meer Tante Taart aan het worden! (Da's de bijnaam die mijn nichtje me vroeger gaf omdat ik wel steeds iets zoets meebracht als ik op bezoek kwam. Bijgevolg riepen ook al haar klasgenootjes op 'Tante Taart' wanneer ik op de speelplaats verscheen.) Alleen jammer dat het vooral voor mezelf en mijn lief is ... daarom dat ik dus ook moet lopen ;-) 
Maar dus Tante Taart heeft goesting in lekkers en veeeeeel tijd.

Na onze 'brownie contest' wilde ik toch wel eens een variatie en kwam ik op deze brownie cheesecake. Heel gemakkelijk te maken en zeer verfrissend van smaak!
Let wel niet op de calorieën als je deze wil maken.

 
 Ingrediënten: 

𐇳 120 g roomboter ( ongezouten)
𐇳 170 g chocolade ( ik koos 1/3 zwart en 2/3 bruine chocolade)
𐇳 200 g suiker 
𐇳 2 eieren
𐇳 70 g bloem

𐇳 250 g plattekaas 
𐇳 75 g kristalsuiker
𐇳 1 ei

Bereiding

1. Verwarm de oven voor op 180 °C. 
2. Smelt de boter en de chocolade au bain marie
3. Klop de suiker ( het eerste deel) en de eitjes tot een smeuïge massa
4. Voeg de bloem hier aan toe 
5. Voeg ook het chocolademengsel toe
* Laat dit even rusten, maar niet te lang.  Ondertussen maken we eerst het cheesecakemengsel
6. Mix het ei, de suiker, de plattekaas en de suiker goed. Zorg dat de suiker goed oplost in je mengsel.
7. Bekleed nu je bakvorm met bakpapier of vet hem in met een beetje boter.
8. Giet de helft van je browniemengsel in de bakvorm
9. Schep het cheesecakemengsel er nu bij
10. Schep de rest van het browniebeslag er door
11. Maak ' swirls' met een vork, zodat het geheel mooi gemengd is, doe dit niet te lang, zoals is, anders is het effect verdwenen
12. Bak 30- 35 minuten in de voorverwarmde oven
Laat de brownie chesecake even afkoelen, snijd in blokjes en serveer met een lekkere latte!

XOXO Smakelijk!! 
NEL