17 maart wear Green 💚

💚17 maart dat betekent ... groen, groen, alles is groen!!! (ook deze blogpost 😆)

Jaarlijks geef ik tijdens de Engelse les een beetje British culture. Mijn topmomentje is een webquest over Saint Patrick, de patroonheilige van de Ieren.

Waarom? Omdat Patrick mijn tweede naam is, de naam dus van mijn dooppeter. Ja, ik kom nog uit die generatie die meerdere namen heeft. Wordt dat vandaag trouwens nog gedaan? 

Op die dag probeer ik het ook wat groen te houden. Ik doe het niet extreem, zoals de  Ieren, of de Amerikanen die de rivieren groen kleuren. Aangezien een bezoekje aan de Irish pub er dit jaar ook niet inzit ... zoeken we 't in ons eten.

💚Wat vind je trouwens van ons avondeten? 

Een gezonde lasagne met zalm, ricotta en 💚spinazie💚

Wat past beter binnen de maand maart zonder vlees?!!


Heel eenvoudig en wist je trouwens dat spinazie een bron is van 3 belangrijke vitamines; 
vitamine A, vitamine B11 en vitamine K. Vitamine A speelt meerdere belangrijke rollen in je lichaam, het is onder andere goed voor de ogen, de huid, de weerstand, en het ijzermetabolisme. 

Niks dan goeds dus. Happy Paddy day!