Zijn positief kinderdagboek: Over mij van mij!

V vraagt al heel lang om een eigen dagboekje ... het is best wel wat zoeken naar een leuk exemplaar voor jongens. Aangezien hij een zeer gevoelige jongen is, denk ik dat het hem zeker en vast zal helpen om zich te leren uitdrukken. 



Via zitdazo kwamen we op dit superleuke dagboek: 'Over mij van mij'. 
En de titel spreekt voor zich natuurlijk. Voor kinderen is het niet altijd gemakkelijk om zich uit te drukken of hun gevoelens te uiten. Doordat ze nog volop in ontwikkeling zijn reageren ze vaak op andere manieren. Met dit dagboekje probeert men een positieve mindset te installeren bij het kind. Elke dag krijgen ze ook een uitdagende vraag en met deze voorgedrukte blaadjes worden ze echt begeleid in wat ze kunnen schrijven over hun dag. Ze kunnen ook dagelijks hun persoon van de dag kiezen en dat vindt  echt de max.

Bij de kennismaking met dit dagboek zijn we in het begin vooral gestart om het samen met hem in te vullen, zo hebben we hem ook een beetje begeleid in dit proces. Hij genoot dan zeker en vast van de quality time en de onverdeelde aandacht die hij kreeg van zijn papa of van mij. Nu zegt hij soms dat hij het wel alleen kan, maar toch wil hij elke keer tonen wie voor hem het persoontje van de dag was. Als ik nu zie hoe hij zo van mijn me-time geniet dan ben ik er echt van overtuigd dat dit is wat hij nodig heeft.

Een blije plusmama 😘