Deze 3 to do's staan dit jaar nog op mijn agenda!


Wie kent ze niet: de lijstjes! Voor de vakantie maak ik meestal lijstjes in mijn hoofd! Ik denk dan aan dingen die ik zeker nog moet doen of waar ik zo zou van genieten als ik ze kon doen ... maar vóór de kerstvakantie is het net iets drukker op school en zijn ook mijn avonden goed gevuld (klassenraden, oudercontacten, voorbereidingen gesprekken, ...). Dus kriebel ik hier en daar op wat kladpapier, rekeningetjes, post its, wat ik zeker nog ergens moet doen. 
Nu de vakantie al even bezig is, het jaar op z'n einde loopt en ik even aan mijn goeie voornemens denk, neem ik me voor het gewoon bij 3 doelen te houden. 3 dingen die ik dit jaar nog wil verwezenlijken. Iets leuk, iets nuttig en iets uitdagender ... kies zelf gerust welke term je waar op kleeft! 



  • OK, ik ben er echt niet goed in ... opruimen! Maar nu het vakantie is, wil ik deze in de kidsloze week ook nog nuttig invullen. Mijn bureau is een ramp ... ik zit er eigenlijk zelden, wanneer ik thuis nog wat moet werken, vertoef ik het liefst in goed gezelschap en verhuis ik met mijn hele hebben en houden naar beneden: de living! Pas op, de concentratie is daar net iets minder, maar ik zie mensen en kan af en toe ook een klapke doen. Wanneer het dan tijd is, dump ik al mijn materiaal dat ik niet in mijn overvolle boekentas prop, terug op mijn bureau en zo liggen daar dus ettelijke stapeltjes ... mét losse blaadjes ( iets waar ik bij mijn leerlingen toch wel net iets strenger op reageer). Herkenbaar?Ik moet er dus dringend werk van maken. De kasten ordenen, mijn mappen terug rangschikken en losse blaadjes terug juist klasseren. Mmmm misschien moet ik wel eens kijken of Marie Kondo mij tips kan geven ... of is dit gewoon een excuus om nog eens naar Ikea te gaan ... of Hema, Action, Ava of Dreamland ...

  • Nu ik om de week ook de twee kids van mijn lief meevoer, ligt alles sowieso in mijn koffer ... Ik had nochtans goede intenties ...
     Het andere op mijn lijstje: mijn auto! Toen ik nog alleen was, verzamelde ik er alles in. Als er dan iemand wilde meerijden, dan was het even koffer openen en al wat in de weg lag daar dan droppen. Ook kledij en schoenen bewaarde ik daar ( je weet maar nooit dat je hak afbreekt, of het plots fris wordt en je een jasje nodig hebt) zodanig dat m'n ouders, vrienden, broer&zussen wel eens zeiden : 'Jij woont in die auto zeker?' Mijn rijdend appartement. 
    Vroeger liet ik mijn auto wassen! Ik ben er zelf niet zo goed in (strepen weet je wel) en voor een fair bedrag kan ik hem hier in de buurt vanbinnen en buiten onder handen laten nemen. Mijn lief vindt dat zonde van't geld. Hij beloofde mijn auto eens te wassen op voorwaarde dat ik de binnenkant deed... hij kwam zijn deel van de belofte na, maar ik stelde het steeds uit. Bijgevolg wil hij het niet meer doen. Ik ben een sterke vrouw en vind nu zelf dat ik het dit jaar nog moet aanpakken.
  • Mijn laatste wordt misschien nog de gemakkelijkste ... als het weer even mee zit. Ik ben al even aan het lopen en probeer dus ook al een tijdje aan mijn conditie te werken. In juni dacht ik nog ... meer dan 5 km zal ik nooit lopen, maar toen ik een goede maand geleden, zonder dat ik er echt aan dacht al 8 km liep, vond ik dat ik mezelf een straffer doel mocht opleggen. Voor het einde van het jaar wil ik dus zeker 10 km lopen. Benieuwd of het me lukt?! Btw Runkeeper is mijn grote vriend! Ik ben zo blij dat ik al mijn sportinspanningen groot of klein daarmee bijhoud en als ik dan zo eens naar beneden scroll en daar ook nog mijn gekke foto's en parcours bij vind, dan maakt dat me echt blij.
Goed, dat waren de mijne, hebben jullie ook nog 3 dingen die jullie willen doen voor 2020? Laat maar weten! Ik ben benieuwd! Succes alvast! XOXO