One, two, ... yoga

Hier zitten we dan ... in ons kot, maar hey laten we er gewoon het beste van maken.

Langs de ene kant is het best wel spannend, alles uitzoeken om die leegtes op te vullen, maar anderzijds brengt dit ook nogal wat uitdagingen met zich mee. Ik ben me nu vooral  aan het inwerken in de nieuwe manieren om contact te houden met mijn leerlingen, mijn voornemen is om hen deze week voor de vakantie toch nog wel een paar keer te spreken en toch wat leesadvies mee te geven. Daarnaast hoop ik dat ik die SmartSchool snel onder de knie heb en op die manier ook wel eens les zal kunnen geven. Het ziet er naar uit dat mijn bureautje wel eens als een volwaardig leslokaal zal gebruikt worden. Ach ... 't lijkt me ook wel leuk hoor op die manier. Ik herinner me nog opstelletjes die we vroeger moesten schrijven : ' de klas van de toekomst'. Het ziet er naar uit dat we dat nu eens zullen kunnen proeven, en wie weet, smaakt het naar meer.

Om het vooral positief te blijven bekijken, heb ik mezelf enkele bijkomende doelen opgelegd Naast mijn intensievere loopsessies is eentje daarvan ook 'yoga'. Ik moet het eerlijk zeggen, ik ben leek. 
Sinds de workshop van Anne Drake, volg ik @sustainablefamily op Instagram. Zij willen  aantonen hoe duurzaamheid op verschillende vlakken een verrijking kan zijn voor je leven, en dus geeft Ellen, als yoga-coach, dagelijks een yoga-sessie. 

Elke ochtend om 8 uur groet ze ons ( via live)
en motiveert ze mij en zovele andere volgers om er weer volop voor te gaan. De lessen kan je de volgende 24 uur ook gewoon herbekijken in het verhaal op Instagram. Zo kan je de les volgen waar en wanneer je wil. De uitleg is duidelijk en geeft ze stapsgewijs en aangezien ik in mijn eigen huisje zit, durf ik ongegeneerd uit te voeren wat ze zegt, want eerlijk, dit was voor mij een reden om het niet zomaar in een studio te gaan proberen. 

Mijn mening: Wat ben ik blij dat Ellen me elke ochtend weer kan motiveren om een doel van de dag voorop te stellen en er iets moois van te maken. En ik lach echt als ze met haar innemende stem 'en SMILE' zegt.  Bedankt Ellen! 

BTW: nu de jongens er deze week zijn en mij zo bezig zagen, wilden ze per se eens meedoen. Dus, alles aan de kant, twee extra matjes erbij en samen dan maar een yoga les volgen. Ook de papa vond het fijn!